fbpx

Extra verdienmodellen voor hippische ondernemers

verdienmodel omzet verhogen ondernemen

Je wilt groeien met je onderneming. Dat kan op verschillende manieren, zoals het aannemen van meer personeel of het uitbreiden van je assortiment, maar er zijn ook genoeg extra verdienmodellen om naast je bedrijf op te zetten om de omzet te verhogen.

 

 

E-book

Het uitbrengen van een e-book is waarschijnlijk het meest populaire. Veel ondernemers gebruiken het ook wel als een marketingtool en geven het gratis weg om klanten kennis te laten maken met het bedrijf. Maar uiteraard kan een hoogwaardig e-book ook genoeg waarde hebben om aan te bieden. Denk bijvoorbeeld aan onderwerpen als het verzorgen van een hoef met rotstraal, massagetechnieken en diverse spelletjes voor kinderen. Wel belangrijk bij het uitbrengen van een e-book is dat het de juiste professionele uitstraling heeft en uiteraard niet vol staat met spellingsfouten.

 

 

(Video)Cursus

De online cursussen rijzen momenteel de pan uit en dat is niet voor niks. Met een video kan je uitstekend dingen uitleggen, zodat klanten vanuit huis op een geschikt moment van alles kunnen leren. Dit kan je gebruiken om je kennis te delen over onderwerpen waar mensen meer over willen leren, zoals bijvoorbeeld voermanagement. Maar het kan ook toegespitst worden op je huidige klanten. Kinderen of volwassenen zou je bijvoorbeeld voordat ze beginnen met lessen eerst een online cursus aan kunnen bieden over hoe ze met paarden om moeten gaan of hoe opzadelen en poetsen werkt. Uiteraard kan je deze cursussen ook in real-life aanbieden of een vervolgcursus op de online editie in de praktijk ontwikkelen.

 

verdienmodel paardenbedrijven extra groei

 

 

Merchandise

Je ziet het al vaak op maneges dat kinderen in een trui met een logo hiervan rondlopen. Maar er zijn natuurlijk nog veel meer varianten op te verzinnen. Je kunt traditioneel blijven met kleding met een logo of leuke print. Of je kan merchandise specifiek op jouw diensten toespitsen zoals een buideltasje met logo waar je beloningen in kan doen als je grondwerklessen geeft of een eigen touwhalster of set met producten voor een schriktraining. Producten die klanten gebruiken en jou ook nog een beetje extra reclame opleveren, omdat jouw naam of logo erop staat.

 

 

Webinars

Een webinar is iets anders dan een cursus, omdat een webinar altijd live is met deelnemers die tijdens de sessie ook vragen kunnen stellen. Wel is een webinar net als een online cursus gericht op het leren. Er zijn veel webinars die gratis worden aangeboden, maar ook genoeg waar je een bepaald bedrag voor moet betalen wat uiteraard hartstikke logisch is bij het delen van kennis. Denk bijvoorbeeld aan een webinar over koliek bij paarden of wedstrijdspanning. Een webinar biedt je een leuke manier om in contact te komen met klanten en wellicht een relatie op te bouwen die nog langer duurt.

 

 

Webshop

Verkoop je al producten, maar nog niet online? Dan kan het slim zijn om een webshop te laten bouwen. Dit maakt de drempel voor klanten lager om je producten te kopen. Ook de eerder besproken merchandise kan je goed in een webshop kwijt. Uiteraard kan je een webshop uitbreiden als je er al een hebt, met producten van andere ondernemers waar je vaak mee samenwerkt of die een relatie hebben tot jouw product of dienst. Als zadelpasser zou je bijvoorbeeld ook verschillende dekjes, onderleggers, stijgbeugels en singels kunnen verkopen om het hele zadel compleet te maken.

 

groeiende onderneming, groeien, verdienmodel

 

 

Tot slot

Om extra verdienmodellen een succes te maken is het belangrijk dat deze bij je passen. Hoe beter dit past en hoe beter jij een totaalplaatje kunt bieden aan je klanten des te beter het zal gaan lopen. Consumenten willen bovendien graag worden ontzorgd en werken daarbij het liefst met één (contact)persoon. Daarnaast kan je de bestaande diensten ook eens tegen het licht houden om te kijken of deze nog passen en hier geen aanpassingen in mogelijk zijn of uitgebreid kunnen worden met een extra pakket.

MELD JE AAN VOOR ONZE MAANDELIJKSE NIEUWSBRIEF

Blijf op de hoogte van de laatste ontwikkelingen binnen de professionele paardensector. 2.200+ ondernemers gingen je al voor!

Het laatste nieuws:

Wil je nog meer van dit soort interessante artikelen lezen?

Abonneer je dan nu op het vakblad en ontvang 6x per jaar een editie van De Hippische Ondernemer op de deurmat.

Het vakblad bevat unieke, exclusieve content dat enkel en alleen te lezen is in het blad.