fbpx

Hippische Publiciteitsprijs uitgereikt aan Chris de Heer

Tijdens de KWPN Stallion Show werd de HIP Award ‘Hippische Publiciteitsprijs van het jaar 2024’ uitgereikt aan paardensport commentator Chris de Heer. Eerdere winnaars van deze prijs zijn Annette van Trigt en Britt Dekker.

 

Tijdens de Olympische Spelen van 2024 in Parijs wist commentator Chris de Heer als geen ander het publiek mee te nemen in de wereld van de paardensport. Zijn deskundige, maar vooral toegankelijke verslaggeving op HBO Max en Eurosport maakte de sport begrijpelijk en meeslepend, zowel voor kenners als voor kijkers voor wie de paardensport nog onbekend is. Voor deze bijzondere prestatie is Chris de Heer onderscheiden met de Hippische Publiciteitsprijs, een erkenning voor zijn uitzonderlijke bijdrage aan de zichtbaarheid van de paardensport.

 

Met zijn commentaar bracht Chris de Heer niet alleen technische inzichten, maar ook de emotie en spanning van de wedstrijden over op de kijkers. Alsof je zelf op de tribunes zat, wist hij de sfeer en het gevoel van het moment te verwoorden. Zijn grootste verdienste ligt echter in de manier waarop hij de sport toegankelijk maakte voor een breed publiek. Met eenvoudige en heldere uitleg hielp hij ook mensen zonder ervaring in de paardensport om te begrijpen wat er op het wedstrijdterrein gebeurde. Daarnaast omschreef Chris ook wat er nodig was om tot deze prestatie te komen: de unieke band tussen paard en ruiter, het vertrouwen en de samenwerking.

 

De Hippische Publiciteitsprijs wordt uitgereikt aan een persoon die een bijzondere bijdrage levert aan de promotie van de paardensector. Dit jaar kon er geen betere winnaar zijn dan Chris de Heer, die met zijn vakmanschap en enthousiasme de paardensport dichter bij het grote publiek bracht. Zijn passie en heldere uitleg hebben ervoor gezorgd dat de sport nieuwe fans heeft gewonnen en dat is precies waar deze prijs voor staat.

 

De verkiezing van de publiciteitsprijs is een initiatief van Stichting HIP (Hippische Innovatieve Projecten. HIP is een samenwerkingsverband tussen het hippische bedrijfsleven, het onderwijs en de sport. De Stichting is in 2004 opgericht met een ideëel uitgangspunt. Het beoogt een kwalitatieve verbetering van de paardensector en bevordering van het hippisch ondernemerschap. De Stichting wil betrokken partijen bij elkaar brengen vanuit een onafhankelijk platform.

 

Foto: Emy van Assen

MELD JE AAN VOOR ONZE MAANDELIJKSE NIEUWSBRIEF

Blijf op de hoogte van de laatste ontwikkelingen binnen de professionele paardensector. 2.200+ ondernemers gingen je al voor!

Het laatste nieuws:

Wil je nog meer van dit soort interessante artikelen lezen?

Abonneer je dan nu op het vakblad en ontvang 6x per jaar een editie van De Hippische Ondernemer op de deurmat.

Het vakblad bevat unieke, exclusieve content dat enkel en alleen te lezen is in het blad.