fbpx

Rob Ehrens maakte naam als internationaal springruiter en later als uiterst succesvol bondscoach van de Nederlandse springequipe. Zijn kennis, kunde en ervaring zet hij, samen met die van zoon Robbert en schoondochter Evie, in bij de begeleiding van talentvolle ruiters en paarden. Als er twee dingen zijn die de manier van werken van Stal Ehrens typeren, dan zijn het absolute topkwaliteit én duidelijkheid.

 

Familiebedrijf Stal Ehrens is een springstal en opleidingscentrum. Klanten uit de hele wereld, van Zweden tot Koeweit en van Brazilië tot Estland, komen om te trainen, zelf te rijden of ze brengen hun kwaliteitspaarden om te worden opgeleid. Robbert rijdt de jongere paarden en brengt ze uit op de regionale concoursen in de regio, zijn partner Evie Buller rijdt de oudere, meer ervaren paarden, en komt uit op internationale concoursen. Vilja, Robs echtgenote en Robberts moeder, is de motor van het bedrijf. Ze is verantwoordelijk voor alle organisatorische zaken, zoals administratie, planning en nog heel veel meer. Rob Ehrens: ‘Wij staan meer in de schijnwerpers, maar zonder Vilja zijn we helemaal nergens.’

 

 

Het bedrijf is zo ingericht dat alles gewoon doorloopt als Rob er niet is. Dat komt nogal eens voor; hij is veel op pad in binnen- en buitenland voor het geven van onder meer privélessen en clinics. De keuze voor het leveren van kwaliteit en geen massa is een bewuste. Rob Ehrens: ‘lk ken het gevoel dat je krijgt als je op zo’n megabedrijf komt waar je niet plezierig wordt ontvangen of waar niemand überhaupt opmerkt dat je er bent. Wij willen dat iedereen zich hier comfortabel voelt, dat hij het gevoel krijgt onderdeel te zijn van het bedrijf.’ Duidelijkheid is daarbij belangrijk. ‘ln principe kan iedereen die een goed springpaard heeft het hier brengen, maar we hebben wel een periode van een maand waarin we kijken of het past. Of er een klik is tussen paard en ruiter en of we denken dat het paard daadwerkelijk voldoende talent heeft voor de top. ls dat niet zo, dan zijn we daar ook  eerlijk over. Dat doen we in alles. Want als je iets verzwijgt loop je vast. Tegelijkertijd is het net zo belangrijk dat de klant tevreden is over de samenwerking. Is er geen match, dan moet je stoppen.’

 

 

Het leveren van kwaliteit betaalt zich uit. Vrijwel iedere klant – of hij nou een paard komt brengen voor training of zelf komt lessen – komt bij Stal Ehrens terecht door mond-tot-mond-reclame. Dat heeft te maken met de internationale clinics die Rob verzorgt, maar ook met de uitstekende naam die zijn zoon en schoondochter inmiddels opbouwden als het gaat om het opleiden van (jonge) springpaarden op ieder niveau. Volgens Ehrens komt het vooral neer op hard werken, goed werk leveren en doen wat je belooft. Gevraagd naar zijn filosofie als het aankomt op het runnen van een paardenbedrijf: ‘Niemand komt je iets brengen, je moet het zelf doen. Hard werken, nooit lui zijn en eerlijk communiceren. En zeker zo belangrijk; nooit tevreden zijn, altijd beter willen worden. Het best mogelijke compliment van een klant? ‘Dat is wanneer je met iemand afspreekt dat hij hier een bepaalde periode komt trainen en dat hij vervolgens veel langer blijft. En later weer terugkomt.’

 

 

De verkiezing Hippische Ondernemer van het Jaar heeft 3 kandidaten voor de eindronde. We stellen de genomineerden aan u voor. Tijdens De Hippische Ondernemer Dag op vrijdag 16 september wordt de winnaar bekend gemaakt.

 

MELD JE AAN VOOR ONZE MAANDELIJKSE NIEUWSBRIEF

Blijf op de hoogte van de laatste ontwikkelingen binnen de professionele paardensector. 2.200+ ondernemers gingen je al voor!

Het laatste nieuws:

Wil je nog meer van dit soort interessante artikelen lezen?

Abonneer je dan nu op het vakblad en ontvang 6x per jaar een editie van De Hippische Ondernemer op de deurmat.

Het vakblad bevat unieke, exclusieve content dat enkel en alleen te lezen is in het blad.