PERSBERICHT VERKIEZING HIPPISCHE DOCENT / INSTRUCTEUR VAN HET JAAR 2021

Danielle Kok verkozen tot docent/instructeur van het jaar

Op haar bedrijf Manege de Arckelhoeve in Poeldijk is Danielle Kok tijdens een training van haar paard overvallen met haar uitverkiezing tot Hippische docent/instructeur van het jaar 2021. Marlies Reibestein, bestuurslid van Stichting HIP (Hippische Innovatieve Projecten) verraste de winnares op haar thuisbasis. De live registratie hiervan was op 4 februari te zien tijdens de uitzending van de KWPN hengstenkeuring 2022, te volgen op KWPN.tv.

Jury voorzitter Gonneke Leereveld: “Danielle Kok geeft les aan diverse ruiters, van jonge beginners tot vergevorderde leerlingen die ze in hun sportcarrière zeer betrokken en vol enthousiasme begeleidt. Ze is actief op social media, focust zich daar met name op paard vriendelijk rijden en volgt doorlopend nieuwe opleidingen om haar gezichtsveld te verbreden. Danielle is een echte allrounder. Naast al het werk op de manege, rijdt ze zelf op hoog niveau in zowel de dressuur als de springsport, ook daarmee heeft ze een belangrijke voorbeeldfunctie. Danielle begeleidt haar leerlingen met positief enthousiasme. De vele ruiters die haar hebben voorgedragen voor deze verkiezing, roemen haar omdat ze inventief is, ze haar instructie heel goed kan uitleggen, opbouwend is en altijd de nadruk legt op dingen die goed gaan. Dat bouwt heel veel vertrouwen op. Met haar tomeloze inzet is Danielle Kok weer een geweldige ambassadeur voor de vele geïnspireerde instructeurs waar wij in dit land zo rijk mee zijn”.

De deelname aan de verkiezing ‘docent / instructeur van het Jaar’ was ook dit jaar weer overweldigend. Docenten en instructeurs uit heel Nederland zijn door hun pupillen, collega’s, manegeklanten of studenten aangemeld met filmpjes en fotocollages om mee te strijden voor deze titel. Het is ontzettend leuk om te zien dat deze prijs zo leeft en docenten en instructeurs dus zo’n ontzettend belangrijke rol spelen. Zij zetten zich met hart en ziel in voor hun vak, hebben een enorme passie voor het paard en willen hun studenten helpen om het beste uit zichzelf en hun paard te halen. Het was aan de jury, bestaande uit Gonneke Leereveld, Johan Folmer en Adelinde Cornelissen, om uit de vele gemotiveerde docenten instructeurs, de winnaar aan te wijzen.

Foto v.l.n.r.:  Marlies Reibestein feliciteert namens Stichting HIP, winnares Danielle Kok met de titel en bijhorende prijzen zoals een geldcheque en een WISH instructie set.

Bron: Stichting HIP

MELD JE AAN VOOR ONZE MAANDELIJKSE NIEUWSBRIEF

Blijf op de hoogte van de laatste ontwikkelingen binnen de professionele paardensector. 2.200+ ondernemers gingen je al voor!

Het laatste nieuws:

Wil je nog meer van dit soort interessante artikelen lezen?

Abonneer je dan nu op het vakblad en ontvang 6x per jaar een editie van De Hippische Ondernemer op de deurmat.

Het vakblad bevat unieke, exclusieve content dat enkel en alleen te lezen is in het blad.