In twintig jaar tijd groeiden ze van de ‘Wehkamp voor de boer’ tot de grootste online retailer voor de paardensector, met ook nog altijd die boer in het klantenbestand. Wat is het geheim van Agradi, vragen wij oprichter en directeur Oskar van Straaten.
Familiebedrijf Agradi werd in 1998 opgericht door Oskar van Straaten en zijn vrouw Alexandra, aanvankelijk als postorderbedrijf voor de agrarische sector. Het concept sloeg aan en Agradi groeide snel.
Door krimp in de agrarische sector werden de bakens verzet. Er werd afscheid genomen van de catalogus en alle prioriteit werd gegeven aan de webshop en de paardensector. Dat bleek een goede keuze, want Agradi BV groeide substantieel. Inmiddels is Oskars neef Rello Waanders mede-eigenaar. Op dit moment is agradi.nl toonaangevend als leverancier van alles wat met paarden te maken heeft. Met 110 medewerkers verwerkt het bedrijf circa 2000 orders per dag. Naast Nederland richt men zich op vijftien landen in Europa. De focus ligt op België, Frankrijk en Duitsland.
Zie het meinummer van De Hippische Ondernemer.