fbpx

Hoe kan ‘Human Design’ je helpen een betere ondernemer te zijn?

Veel hippische ondernemers hebben waarschijnlijk nog nooit van Human Design gehoord en voor hen klinkt het als iets van abracadabra. Dat is ook niet zo gek, want het is pas de laatste jaren flink in opkomst. Wel kan je hier als ondernemer veel informatie en tips uit halen die je helpen bij het aantrekken van klanten. Andrea Druijff van andreadruijff.com vertelt ons er meer over in dit artikel.

 

 

Andrea Druijf heeft zich verdiept in Human Design. Dit zijn inzichten die je helpen om jezelf beter te leren kennen door gebruik te maken van de blauwdruk van hoe je energetisch in elkaar zit. “Het gebruik hiervan heeft mij tot nu toe gebracht dat ik veel meer zelfvertrouwen heb, weet wat goed voor mij is en veel minder twijfel bij keuzes maar ook beter kan dealen met confrontaties. Het heeft mij ook geholpen met het doorbreken van patronen en het loslaten van wat eigenlijk niet goed voor mij is. Human Design leert je dat wanneer je handelt vanuit jouw energietype en onderneemt op een manier die bij jouw energie past, het allemaal veel soepeler gaat. Daardoor ben je veel krachtiger, kun je gedurfder en authentieker zijn en zal je nieuwe maar vooral ook gemakkelijker de juiste klanten aantrekt die bij je passen.”

 

 

Wat is Human Design?

Maar wat is Human Design dan? Andrea legt ons uit dat het een samenvoeging is van onder andere I Ching, astrologie, de Veda, de Kabbala en ook past bij de inzichten op het gebied van kwantumfysica. “In Human Design zijn er 64 poorten die geactiveerd kunnen zijn en worden bepaald door standen op het moment van je geboorte. Voor jouw eigen Human Design chart heb je dan ook jouw geboortedatum, -tijd en -plaats nodig. De gedefinieerde poorten zijn de kwaliteiten die altijd aan staan en je altijd kunt gebruiken. Natuurlijk kan je ook andere kwaliteiten ontwikkelen, maar dit gaat vaak minder vanzelf, dit worden je ongedefinieerde kwaliteiten genoemd.

Daarnaast heb je ook nog zes mogelijke lijnen, die je profielen noemt. Iedereen bezit twee van die profielen, daardoor bestaan er 12 mogelijke combinaties. Dit profiel geeft eigenlijk weer hoe jij in de wereld staat en wat jij hier te doen hebt. Ook zegt dit iets over jouw talenten. Met alle lijnen en poorten zijn er wel 384 verschillende mogelijkheden die jouw unieke chart vormen en je dus laten zien wie jij van nature in jouw energie bent. Het leuke hieraan vind ik dat het een soort puzzel is die veel informatie over jezelf geeft en hoe je beter jezelf kunt zijn. Hoe meer je er over leert, hoe dichter je bij jezelf komt en hoe meer je kunt leven op een manier die je energie geeft in plaats van dat het je continu te veel kost.”

 

 

Sceptisch

Voor sommige ondernemers klinkt dit misschien wat zweverig en ook Andrea was in het begin sceptisch. “Tot ik me er verder in ging verdiepen, steeds meer ontdekte over mezelf en er steeds meer ‘aha’-momentjes ontstonden. Deze tool kan je niet alleen inzetten voor je eigen ontwikkeling, maar ook voor je bedrijf. Jouw merk is namelijk een weerspiegeling van wie jij bent. Voor mij werkt het heel goed om te kunnen ondernemen vanuit mijn energie en daarnaast voelt het als een bevrijding om het te kunnen doen zoals het bij mij past. Daardoor hoef je niets te forceren en jezelf niet tot acties aan te zetten die voelen als een moetje. Door gebruik te maken van jouw krachten, kan je het ondernemen dus veel langer volhouden en zal het je juist energie geven. Dat geeft je ook weer veel leukere klanten, die bij je passen, die aangaan op jouw energie. Het levert je dus letterlijk droomklanten op.”

 

Krachten gebruiken

Binnen Human Design zijn er vijf algemenere energietypen die verder worden uitgewerkt in je chart. Je kunt een reflector, manifestor, generator, manifesting-generator of een projector zijn. “Ieder energietype heeft zijn eigen kenmerken en krijgt en geeft op zijn eigen manier energie. Erin verdiepen geeft je handvaten hoe jij dit kunt inzetten om nieuwe stappen te zetten, maar ook waar jij mee mag stoppen omdat het je simpelweg meer energie kost dan dat het oplevert. In deze maatschappij is er een behoorlijk vastomlijnd beeld hoe je zou moeten leven, ondernemen en hoe je jouw marketing zou moeten doen. Heel vaak ga je mee in de versie dat je iets doet omdat het zo hoort. Geeft je dat de resultaten die je wilt? Dan dikke prima en vooral zo doorgaan! Maar heel vaak is de reden dat het voor jou niet brengt wat je graag zou willen omdat het niet past bij jouw energietype. Ieder energietype heeft zijn eigen manier van ondernemen en het doen van marketing. Zodra je vanuit die energie aan de slag gaat is het geen moeten meer en zal je het waarschijnlijk zelfs echt leuk gaan vinden. Ik heb meerdere jaren online marketing gedaan voor verschillende (hippische) bedrijven, maar vond marketing voor mijzelf gewoon echt niet leuk. Pas toen ik mij in Human Design ging verdiepen ontdekte ik waarom het niet voor mij werkte, ik juist gefrustreerd raakte en voelde als een poppenkast-show waar ik eigenlijk niet aan mee wilde doen maar het toch maar deed. Geloof mij, het voelt als een verademing om dat niet meer te doen. En nu? Kan ik veel effectiever de marketing inzetten die mij wel leuke klanten oplevert die ook nog eens bij mij passen. Mij heeft het in ieder geval al veel gebracht, als ondernemer, als ruiter, als persoon en ik hoop dat ik andere (hippische) ondernemers kan inspireren om zich ook te gaan verdiepen in hun Human Design en zichzelf en hun (hippische) onderneming verder te laten ontwikkelen.”

MELD JE AAN VOOR ONZE MAANDELIJKSE NIEUWSBRIEF

Blijf op de hoogte van de laatste ontwikkelingen binnen de professionele paardensector. 2.200+ ondernemers gingen je al voor!

Het laatste nieuws:

Wil je nog meer van dit soort interessante artikelen lezen?

Abonneer je dan nu op het vakblad en ontvang 6x per jaar een editie van De Hippische Ondernemer op de deurmat.

Het vakblad bevat unieke, exclusieve content dat enkel en alleen te lezen is in het blad.